fredag, tjugofemte december, år tvåtusennio

Jag säger det en gång till och bara en gång;
H a  t å l a m o d  m e d  m i g.
Jag är den enda jag har och jag vill inte få mitt hjärta krossat av ditt.

Jag säger det en gång till och bara en gång;
J a g  ä r  p å  r i k t i g t.
Jag är bara människa, inte gjord av Silver.

Jag säger det en gång till och bara en gång;
Det är svårt att se verkligheten när man knappt ser en meter in i framtiden.
Jag bryr mig men det är svårt att visa när jag inte har tid för annat än mig själv.

Jag säger det en gång till och bara en gång;
G e   m i g   t i d  f ö r  m i g  s j ä l v.
Jag tappar fotfästet så fort du börjar dansa.
En quickstep när allt jag klarar är en vals.

Lyssna innan du tänker.
Tänk när du har lyssnat.

Du är här och nu, inte i framtiden.
Jag är fortfarande fast i igår, inte i framtiden.
Jag är varken här eller nu.
Låt din klocka ticka en aning långsammare.
Vi har tid, bara jag hinner ikapp.
När vi väl är här och nu kan du få tvivla.
Inte nu.
Inte nu.
Inte nu.

3 kommentarer:

  1. Du är sötast, snyggast och bäst! <3
    / Mr soulmate ;)

    SvaraRadera
  2. Jag bara måste få säga att du fascinerar mig. Dina texter får mig att känna något speciellt i magen, jag kan inte riktigt förklara vad. Att se dig, att läsa det du skrivit är lite som att se mig själv i spegeln. Det är vackert på ett sorgligt sätt.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Maja. Det betyder mycket att få höra det.

    SvaraRadera