"Han ska vara den drivande fast det egentligen är jag som är det utan att han vet om det. Han ska få mig att skratta. Mitt hjärta ska slå fortare varje gång jag ser honom, vad jag än är på för humör och vad för slags humör han är på. Han ska vara suverän på att kyssas. Han ska veta en massa saker om en massa saker som jag inte vet något om och han måste vilja förklara dem för mig, till och med när jag inte vill veta något om dem. Han ska ha något som han brinner för, förutom mig. Han ska inte alltid låta mig få som jag vill. Han ska vara bestämd mot mig i fråga om sådant som jag är dålig på och som jag bör bli bättre på. Han ska kunna se på sex med både humor och allvar. Han ska ha ögon som får mig att smälta, händer som är oemotståndliga, en röst som gör mig våt mellan benen så snart jag hör den och måste ha begåvats med en välformad bakdel. Han ska tycka om att läsa, diskutera, musik, tystnad och att vara ensam med mig långa stunder utan att behöva säga något. Han ska vara äldre än jag, både i fråga om år och i fråga om kunskap om "livet utanför" (som hur man ordnar med praktiska saker), men jag måste vara äldre än honom i fråga om kunskap om våra inre liv. Han ska vilja lära av mig och jag ska vilja lära av honom. Han ska tro att det finns mer i livet än det liv vi känner till och han måste vilja veta mer om det livet som är mer än det liv vi känner till. Han ska vilja berätta allt om sig själv för mig, speciellt sina allra hemligaste hemligheter, och jag måste vilja berätta allt om mig själv för honom, speciellt mina hemligaste hemligheter. Han ska kunna överraska mig på alla plan, de små som de stora; ett nytt sätt att hälsa eller en överraskning lika grandiose som en serenad i månskensljus."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar